Prioritná os 1

Posilnené inštitucionálne kapacity a efektívna verejná správa

  • 1.1 – Skvalitnené systémy a optimalizované procesy verejnej správy
  • 1.2 – Modernizované ľudské zdroje a zvýšené kompetencie zamestnancov
  • 1.3 – Transparentné a efektívne uplatňovanie pravidiel verejného obstarávania

Ambíciou operačného programu Efektívna verejná správa je v rámci Prioritnej osi 1 podpora systémov a procesov verejnej správy vrátane posilňovania inštitucionálnych kapacít a transparentných pravidiel verejného obstarávania. Zameraná je na podporu efektívneho riadenia, integrácie a optimalizácie procesov, kvalitu a kompetentnosť pracovníkov verejnej správy. Investície smerujú do rozvoja organizácií verejnej správy, a teda do podpory dobrého spravovania vecí verejných, do tvorby ako aj do implementácie verejných politík a zvýšenia kvality služieb. Cieľom je vytvoriť efektívne fungujúcu, pro-klientsky orientovanú verejnú správu poskytujúcu kvalitné služby udržateľným spôsobom.

Alokácia
273 961 079 Eur

Zlepšenie verejných politík v oblasti dopravy, inovačnej kapacity v doprave a podpora partnerstva v zavádzaní inteligentnej mobility


Prioritná os 1: Posilnené inštitucionálne kapacity a efektívna verejná správa

Špecifický cieľ: 1.1 – Skvalitnené systémy a optimalizované procesy verejnej správy

Trvanie projektu: január 2019 - december 2022

Projekt „Zlepšenie verejných politík v oblasti dopravy, inovačnej kapacity v doprave a podpora partnerstva v zavádzaní inteligentnej mobility“ predstavuje riešenie inteligentnej mobility ako odpovede na existujúce problémy v cestnej doprave.

0%
* priemer merateľných ukazovateľov projektu

Optimalizácia procesov verejného zdravotníctva


Prioritná os 1: Posilnené inštitucionálne kapacity a efektívna verejná správa

Špecifický cieľ: 1.1 – Skvalitnené systémy a optimalizované procesy verejnej správy

Trvanie projektu: január 2019 - december 2021

Hlavným realizátorom projektu je ÚVZ SR, ktorý je rozpočtová organizácia štátu s pôsobnosťou pre územie Slovenskej republiky. ÚVZ SR má dostatočné kapacity, aby navrhované projekty úspešne realizoval podľa navrhovaného postupu. Do projektu bude vstupovať aj partner – Národné centrum zdravotníckych informácií, pričom jeho úlohou je hlavne zabezpečiť komunikáciu s vybranými používateľmi (napríklad zdravotné poisťovne) údajov verejného zdravotníctva a vybraných služieb verejného zdravotníctva. Ciele národného projektu vyjadrujú snahu po adresovaní problémov a dosiahnutia pokroku v prioritných oblastiach. Optimalizované postupy a ich informačné technológie (ďalej len „IT“) podpora v oblasti verejného zdravotníctva budú mať pozitívny vplyv v oblasti verejného zdravotníctva, čo môže znížiť výdavky štátu na poskytovanie zdravotnej starostlivosti v dlhodobom horizonte.

0%
* priemer merateľných ukazovateľov projektu

Zefektívnenie správy daní a cla


Prioritná os 1: Posilnené inštitucionálne kapacity a efektívna verejná správa

Špecifický cieľ: 1.1 – Skvalitnené systémy a optimalizované procesy verejnej správy

Trvanie projektu: november 2017 - december 2020

Cieľom projektu je zjednodušenie, zefektívnenie a modernizovanie kľúčových procesov finančnej správy (ďalej „FS“) a zvyšovanie kvality služieb poskytovaných klientom FS so zámerom zvýšiť efektívnosť správy daní a cla. V oblasti zvyšovania kvality služieb poskytovaných klientom FS je cieľom pokračovať v zefektívnení poskytovaných služieb, optimalizovať životné situácie klientov FS, znížiť administratívnu záťaž pri plnení zákonných povinností v oblasti správy daní a cla a zabezpečiť príslušné formy komunikácie k realizovaným zmenám. V oblasti zvyšovania efektívnosti správy daní a cla je cieľom optimalizovať interné procesy FS, zefektívniť výkon agend FS a dosiahnuť zlepšenie výkonov a výsledkov FS, ktoré budú pravidelne monitorované a hodnotené. V dôsledku realizácie rozsiahlych reformných zmien v organizácii je zámerom zabezpečiť príslušné vzdelávacie aktivity pre zamestnancov a poskytnúť dostatočné informácie do vnútra organizácie.

1%
* priemer merateľných ukazovateľov projektu

Zavádzanie a podpora manažérstva kvality v organizáciách verejnej správy


Prioritná os 1: Posilnené inštitucionálne kapacity a efektívna verejná správa

Špecifický cieľ: 1.1 – Skvalitnené systémy a optimalizované procesy verejnej správy

Trvanie projektu: september 2018 - november 2022

Národný projekt „Zavádzanie a podpora manažérstva kvality v organizáciách verejnej správy“ sa zameriava na zvýšenie povedomia a uplatňovania manažérstva kvality vo verejnej správe. Jeho cieľom je prispieť k zvýšeniu efektivity a kvality riadenia činností organizácií verejnej správy. Zavádzať sa budú nasledovné nástroje manažérstva kvality, model CAF, model výnimočnosti EFQM a systému manažérstva kvality podľa normy ISO 9001. Pilotne bude implementovaný aj systém manažérstva proti korupcii podľa normy ISO 37001 a samohodnotiaci nástroj kultúry kvality. Implementácia, osvojenie si a ďalší, kontinuálny rozvoj jedného z vyššie uvedených nástrojov v partnerských organizáciách prispeje k zlepšovaniu činností, poskytovaných služieb a osobitne k zabezpečeniu napĺňania požiadaviek občanov – zákazníkov. V rámci projektui bude aj zriadené CAF centrum, ktoré bude pre organizácie verejnej správy v rámci celého Slovenska poskytovať vzdelávaciu a poradenskú činnosť v oblasti manažérstva kvality. Cieľovú skupinu národného projektu predstavujú okrem partnerov národného projektu aj ostatné organizácie verejnej správy, samosprávne kraje, obce, mestá, organizácie v ich zriaďovateľskej pôsobnosti a pod., ktoré využijú v rámci národného projektu služby novozriadeného CAF centra. Prijímateľmi/užívateľmi služieb verejnej správy, na ktorých bude mať dopad implementácia manažérstva kvality v organizáciách verejnej správy, budú právnické osoby a občania a to prostredníctvom kvalitnejších služieb poskytovaných zamestnancami týchto organizácií.

0%
* priemer merateľných ukazovateľov projektu

Efektívne štátne hmotné rezervy pre bezpečnosť obyvateľstva SR


Prioritná os 1: Posilnené inštitucionálne kapacity a efektívna verejná správa

Špecifický cieľ: 1.1 – Skvalitnené systémy a optimalizované procesy verejnej správy

Trvanie projektu: december 2018 - september 2022

Zameranie národného projektu na zlepšenie systému materiálnej podpory pre riešenie krízových situácií a mimoriadnych udalostí priamo nadväzuje na priority a ciele OP EVS vybudovať proklientsky orientovanú, transparentnú verejnú správu, poskytujúcu svoje služby rýchlo, efektívne a kvalitne, v záujme podpory udržateľného rastu, tvorby pracovných miest a sociálnej inklúzie.

0%
* priemer merateľných ukazovateľov projektu

Zlepšenie využívania údajov vo verejnej správe


Prioritná os 1: Posilnené inštitucionálne kapacity a efektívna verejná správa

Špecifický cieľ: 1.1 – Skvalitnené systémy a optimalizované procesy verejnej správy

Trvanie projektu: máj 2018 - apríl 2022

Cieľom projektu je vznik „Dátovej kancelárie“, ktorá bude riešiť problematiku manažmentu kvality a dostupnosti údajov verejnej správy, najmä odbornú koordináciu procesov životného cyklu dát ako zberu, čistenia a spracovania dát, a zároveň technickú prevádzku riešení a odbornú asistenciu pri využívaní moderných analytických nástrojov.

0%
* priemer merateľných ukazovateľov projektu

Zlepšenie digitálnych služieb vo verejnej správe prostredníctvom behaviorálnych inovácií


Prioritná os 1: Posilnené inštitucionálne kapacity a efektívna verejná správa

Špecifický cieľ: 1.1 – Skvalitnené systémy a optimalizované procesy verejnej správy

Trvanie projektu: júl 2018 - jún 2022

Cieľom projektu je vznik „Útvaru pre behaviorálne inovácie“, ktorý sa vhodným nastavením takzvanej „architektúry výberu“ bude snažiť uľahčiť občanom a podnikateľom dodržiavať pravidlá tak, aby z toho mali čo najvyšší prínos a neprehliadli žiadne benefity, na ktoré majú nárok. Taktiež bude dohliadať na dodržovanie rámca tvorby digitalných služieb VS SR, ktoré zohľadňujú požiadavky na používateľskú prívetivosť pri interakcii s VS SR.

0%
* priemer merateľných ukazovateľov projektu

Podpora transformačného procesu okresných úradov pri poskytovaní proklientsky orientovaných služieb klientských pracovísk


Prioritná os 1: Posilnené inštitucionálne kapacity a efektívna verejná správa

Špecifický cieľ: 1.1 – Skvalitnené systémy a optimalizované procesy verejnej správy

Trvanie projektu: január 2014 - december 2020

Tento projekt sa realizuje v súlade s cieľom programu ESO a má synergiu s projektmi „Meranie efektívnosti poskytovaných služieb verejnej správy, inštitucionálny rozvoj Klientskych centier a integrácia spätnej väzby klientov“ a „Optimalizácia procesov vo verejnej správe“, pričom je samostatným projektom,ktorý je ďalším pilierom komplexného zabezpečenia reformy VS v súlade s cieľmi projektu. Cieľom projektu a hlavnou aktivitou je stabilizácia transformácie výkonu miestnej štátnej správy na proklientsky orientovaný prístup k občanovi prostredníctvom podpory administratívnych kapacít klientskych pracovísk. Úspešnosť transformácie okresných úradov na klientske pracoviská je podmienená stabilizáciou administratívnych kapacít klientskych pracovísk, ktorá je nevyhnutným predpokladom pre odborný, praxou podložený a zároveň flexibilný prístup zamestnancov ku klientom (občanom a podnikateľom). Keďže služby verejnej správy ovplyvňujú každú osobu, ktorá s ňou prichádza do kontaktu, či už ako prijímateľ alebo ich poskytovateľ, cieľová skupina je zostavená tak, aby profit z realizácie projektu mal čo najväčší dopad na kvalitu a spokojnosť s poskytovanými službami. Cieľovú skupinu projektu budú tvoriť zamestnanci miestnej štátnej správy, ktorí sa transformačným procesom preklasifikovali zo štandardnej agendovej činnosti na agendu front office pracoviska (klientskeho pracoviska) okresného úradu a zastávajú pozíciu poskytovateľa služieb (pracovníci vo front – office pracoviskách a supervízori klientskych pracovísk). Miestom realizácie projektu je 79 úradov špecializovanej štátnej správy integrované do štruktúry okresných úradov v zmysle územno-správneho členenia SR.

85%
* priemer merateľných ukazovateľov projektu

Modernizácia miestnej územnej samosprávy


Prioritná os 1: Posilnené inštitucionálne kapacity a efektívna verejná správa

Špecifický cieľ: 1.1 – Skvalitnené systémy a optimalizované procesy verejnej správy

Trvanie projektu: február 2018 - jún 2021

Národný projekt sleduje systematické a komplexné riešenia, ktoré sa budú realizovať s prihliadnutím na dopady pre celý model miestnej územnej samosprávy na Slovensku. Cieľom projektu je zdieľanie úspešných riešení prostredníctvom príkladov dobrej praxe, zníženie rizika prijímania rozhodnutí v rozpore s platným právnym stavom, návrh efektivity výkonu originálnych a prenesených kompetencií vyplývajúci z nelegislatívnych materiálov zameraných na kompetenčné zázemie miestnej územnej samosprávy a komparácie usporiadania samosprávy s formuláciou riešení a s poznaním ich dopadov a taktiež zvýšenie medziobecnej spolupráce obcí a vytvorenie mapy partnerstva.

0%
* priemer merateľných ukazovateľov projektu

Zlepšenie podnikateľského prostredia na Slovensku a hodnotenie politík v kompetencii Ministerstva hospodárstva SR


Prioritná os 1: Posilnené inštitucionálne kapacity a efektívna verejná správa

Špecifický cieľ: 1.2 – Modernizované ľudské zdroje a zvýšené kompetencie zamestnancov

Trvanie projektu: október 2015 - december 2021

Cieľom projektu je optimalizácia regulačného prostredia v SR prostredníctvom aktivít týkajúcich sa všetkých častí regulačného cyklu v jeho prípravnej aj implementačnej fáze. V procesoch lepšej regulácie sa predpokladá vytvorenie komplexnej IT platformy lepšej regulácie. Táto platforma bude spájať automatizáciu činností lepšej
regulácie (vrátane komunikačnej platformy) s bázou dát potrebných pre procesy a analytické nástroje umožňujúce simulovať vplyvy navrhovanej regulácie, resp.
hodnotiť jej účelnosť a efektívnosť. Očakávaným výsledkom národného projektu je zvýšenie kvality regulačného prostredia prostredníctvom implementácie agendy lepšej regulácie v SR s nadväzujúcim zlepšením podnikateľského prostredia na Slovensku.

13%
* priemer merateľných ukazovateľov projektu

Podpora partnerstva a dialógu v oblasti participatívnej tvorby verejných politík


Prioritná os 1: Posilnené inštitucionálne kapacity a efektívna verejná správa

Špecifický cieľ: 1.1 – Skvalitnené systémy a optimalizované procesy verejnej správy

Trvanie projektu: apríl 2017 - apríl 2020

Cieľom projektu je posilnenie spolupráce a vzájomného dialógu medzi verejnou správou, občanmi a mimovládnymi neziskovými organizáciami v procese tvorby verejných politík na národnej, regionálnej a lokálnej úrovni a navrhnutie inovácie existujúcich mechanizmov vo verejnej správe v záujme zefektívnenia vstupu verejnosti do tvorby verejných politík.

39%
* priemer merateľných ukazovateľov projektu

Hodnotiace, testovacie a metodické centrum pre ľudské zdroje


Prioritná os 1: Posilnené inštitucionálne kapacity a efektívna verejná správa

Špecifický cieľ: 1.2 – Modernizované ľudské zdroje a zvýšené kompetencie zamestnancov

Trvanie projektu: január 2017 - september 2020

Cieľom národného projektu je podpora profesionálnej štátnej služby, a to prostredníctvom zvyšovania počtu štátnych zamestnancov so zvýšenými kompetenciami v oblastiach, ktoré zaručujú kvalitné a profesionálne vykonávanie štátnej služby. Cieľom je taktiež podporiť zavedenie pokročilých metód overovania schopností a osobnostných vlastností, a to najmä pri výbere štátnych zamestnancov na najvyššie manažérske pozície v štátnej správe, a tiež podporiť vytvorenie rovnakého súťažného prostredia a príležitosti na zamestnanie sa pre uchádzačov o štátnu službu.

131%
* priemer merateľných ukazovateľov projektu

Špičkové vzdelávanie pre zamestnancov analytických útvarov


Prioritná os 1: Posilnené inštitucionálne kapacity a efektívna verejná správa

Špecifický cieľ: 1.2 – Modernizované ľudské zdroje a zvýšené kompetencie zamestnancov

Trvanie projektu: máj 2016 - december 2020

Cieľom projektu je posilnenie analytických kapacít a zvyšovanie kvality ľudských zdrojov v štátnej správe pre tvorbu verejných politík prostredníctvom získavania odborných poznatkov a skúseností na medzinárodnej úrovni. Tento cieľ projektu je realizovaný zabezpečením špičkového vzdelávania a stáží pre analytických zamestnancov. V rámci vzdelávania je umožnená účasť zamestnancov na kurzoch organizovaných inštitúciami v zahraničí. Stáže budú organizované v popredných medzinárodných a medzivládnych inštitúciách alebo v inštitúciách verejnej správy krajiny dosahujúcej excelentné výsledky.

100%
* priemer merateľných ukazovateľov projektu

Implementácia systému ďalšieho vzdelávania zamestnancov VS (projekt je riadne ukončený)


Prioritná os 1: Posilnené inštitucionálne kapacity a efektívna verejná správa

Špecifický cieľ: 1.2 – Modernizované ľudské zdroje a zvýšené kompetencie zamestnancov

Trvanie projektu: marec 2017 - február 2018

Cieľom národného projektu je zavedenie jednotného systému ďalšieho vzdelávania zamestnancov verejnej správy založeného na dodržiavaní princípov hospodárnosti, efektívnosti a účelnosti využitia finančných prostriedkov v tejto oblasti pri uplatňovaní systémového prístupu vo vzdelávaní a stanovených minimálnych štandardoch ďalšieho vzdelávania zamestnancov verejnej správy. Cieľovou skupinou projektu sú zamestnanci verejnej správy na všetkých úrovniach a projekt bude realizovaný po celom území Slovenskej republiky.

100%
* priemer merateľných ukazovateľov projektu

Optimalizácia procesov vo verejnej správe


Prioritná os 1: Posilnené inštitucionálne kapacity a efektívna verejná správa

Špecifický cieľ: 1.1 – Skvalitnené systémy a optimalizované procesy verejnej správy

Trvanie projektu: január 2016 - december 2020

Cieľom projektu je zníženie administratívnej záťaže a efektívnejšie riešenia životných situácií občanov prostredníctvom optimalizácie procesov vo verejnej správe. V rámci projektu bude definovaný zoznam životných situácii a ich procesov, ktoré je potrebné optimalizovať. Tiež bude vytvorená metodika optimalizácie procesov a následne bude prebiehať analýza súčasného stavu, dizajn a implementácia procesov ako aj meranie, vyhodnocovanie a zlepšovanie procesov. Súčasťou projektu je aj vyškolenie zamestnancov pri zavádzaní inovovaných foriem práce.

6%
* priemer merateľných ukazovateľov projektu

Meranie efektívnosti poskytovaných služieb verejnej správy, inštitucionálny rozvoj klientskych centier a integrácia spätnej väzby klientov


Prioritná os 1: Posilnené inštitucionálne kapacity a efektívna verejná správa

Špecifický cieľ: 1.1 – Skvalitnené systémy a optimalizované procesy verejnej správy

Trvanie projektu: apríl 2015 - december 2020

Projekt je zameraný na zefektívnenie služieb poskytovaných verejnou správou prostredníctvom rozšírenia siete klientskych centier na Slovensku, ich monitoringom, meraním a vyhodnocovaním výkonnosti, rozširovaním poskytovaných služieb, zavedením systému merania spokojnosti so službami verejnej správy, posilnením inštitucionálnych kapacít verejnej správy a využívaním synergických efektov so subjektmi miestnej samosprávy.

20%
* priemer merateľných ukazovateľov projektu

Hodnotenie efektívnosti verejných výdavkov (revízia výdavkov)


Prioritná os 1: Posilnené inštitucionálne kapacity a efektívna verejná správa

Špecifický cieľ: 1.1 – Skvalitnené systémy a optimalizované procesy verejnej správy

Trvanie projektu: október 2015 - marec 2021

Cieľom národného projektu je hodnotiť verejné výdavky z pohľadu účinnosti a efektívnosti výdavkov a identifikovať opatrenia, ktoré zvýšia hodnotu za peniaze z verejných financií. V rámci hlavnej aktivity projektu bude vytvorená metodika revízie výdavkov, budú realizované revízie výdavkov, pripraví sa dokument, ktorého snahou bude napojenie revízie výdavkov na rozpočtový proces a tiež bude sledovaná implementácia navrhovaných opatrení.

83%
* priemer merateľných ukazovateľov projektu

Vybudovanie intervenčnej logiky strategického plánovania v ústredných orgánoch štátnej správy


Prioritná os 1: Posilnené inštitucionálne kapacity a efektívna verejná správa

Špecifický cieľ: 1.1 – Skvalitnené systémy a optimalizované procesy verejnej správy

Trvanie projektu: február 2017 - apríl 2021

Cieľom projektu je vybudovať odborne výborne pripravený tím pracovníkov na metodickú prípravu strategických dokumentov, ktoré rezorty predkladajú vláde SR. Úvodnou úlohou bude zjednotenie úrovne existujúcich prierezových aj odvetvových stratégií. Odborný tím bude garantovať jednotnú metodiku strategických dokumentov, ktoré vypracovávajú a predkladajú vláde jednotlivé ministerstvá, čím sa zlepší ich vecná aj formálna úroveň a lepšia vykonateľnosť aj nadväznosť na finančné zdroje. Zmyslom strategického plánu je definovanie kľúčových národohospodárskych priorít štátu, aj tvorba inštitucionálneho a finančného rámca na ich implementáciu v praxi, vrátane zásobníka projektov. Kľúčovým zámerom tohto projektu je teda vytvorenie odborného tímu, ktorý bude naďalej udržovať a implementovať strategické plánovanie na úrovni ústredných orgánov štátnej správy. Ďalším výstupom bude vytvorenie dlhodobej vízie rozvoja SR, ktorá bude založená na vyhodnotení rozvojových potrieb spoločnosti a sformuluje, na aký dlhodobý cieľ má Slovenská republika ašpirovať. Na základe vízie bude vypracovaná dlhodobá stratégia rozvoja SR, ktorá stanoví konkrétne rozvojové ciele v súlade s víziou. Konkrétne priority rozvoja infraštruktúry na základe týchto smerodajných dokumentov zjednotí Národný infraštruktúrny plán, ktorý prijme NR SR a bude v ňom stanovený aj finančný rámec a zdroje financovania. Tieto dokumenty nebudú len jednorazovým výstupom, ale dlhodobým programom, ktorý bude potrebné periodicky aktualizovať a najmä uvádzať do praxe napĺňaním identifikovaných cieľov. Činnosť ÚPPVII nie je duplicitou aktivít iných úradov (napr. IFP a ÚHP v rámci MF SR alebo ISA v rámci ÚV SR), ale rozvíja samostatnú oblasť strategického plánovania, ktorá bola doposiaľ bez centrálnej koordinácie. Podpredseda vlády SR pre investície a informatizáciu je garantom rozvoja činnosti odbornej skupiny na tvorbu strategických dokumentov na základe návrhu „Cestovnej mapy k Národnému infraštruktúrnemu plánu SR na roky 2018 – 2030“, ktorý bol predložený na rokovanie vlády SR 1. 3. 2017. Aktivita pracovnej skupiny smeruje k ukotveniu tejto činnosti do legislatívnych pravidiel vlády SR, čím sa zabezpečí trvalý status pracovnej skupiny, podobne ako pracuje napríklad legislatívna rada vlády.

 

77%
* priemer merateľných ukazovateľov projektu

Budovanie proklientsky orientovaného ÚVO (Na základe výpovede prijímateľa Zmluvy o poskytnutí NFP, bol projekt mimoriadne ukončený dňom 24.9.2018)


Prioritná os 1: Posilnené inštitucionálne kapacity a efektívna verejná správa

Špecifický cieľ: 1.1 – Skvalitnené systémy a optimalizované procesy verejnej správy

Trvanie projektu:

Projekt má za cieľ zvýšenie kvality poskytovania verejných služieb priamo z pozície Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) prostredníctvom vzdelávania zamestnancov ÚVO, skvalitnenie fungovania jeho organizačných útvarov a zefektívnenie komunikácie s obstarávateľmi.

Na základe výpovede prijímateľa Zmluvy o poskytnutí NFP, bol projekt mimoriadne ukončený.

0%
* priemer merateľných ukazovateľov projektu

Zlepšenie prístupu obetí trestných činov k službám a vytvorenie kontaktných bodov pre obete


Prioritná os 1: Posilnené inštitucionálne kapacity a efektívna verejná správa

Špecifický cieľ: 1.1 – Skvalitnené systémy a optimalizované procesy verejnej správy

Trvanie projektu: december 2015 - január 2021

Projekt je orientovaný na zvýšenie podielu zainteresovaných subjektov prevencie kriminality na riešení aktuálnych celospoločenských problémov vyplývajúcich z kriminality v Slovenskej republike. Vytvára predpoklady pre realizáciu preventívnej politiky Slovenskej republiky ako neodmysliteľnej súčasti bezpečnostnej politiky Slovenska, ktorej cieľom je dosiahnutie kontroly kriminality prostredníctvom koordinácie komplementárneho súboru represívnych a nerepresívnych prostriedkov. Zaoberá sa postupmi na znižovanie výskytu sociálno-patologických javov, motívov a príležitostí na páchanie trestných činov. Zvýrazňuje potrebu komplexného a koordinovaného riešenia úloh prevencie kriminality štátnymi orgánmi a orgánmi samosprávy s väzbou na mimovládne organizácie, vzdelávacie a vedecké ustanovizne.

19%
* priemer merateľných ukazovateľov projektu