Pre prijímateľ – Ako sa správne vykazujú ukazovatele projektu Počet vytvorených multisektorových partnerstiev a Počet novovzniknutých platforiem zameraných na zvyšovanie kvality verejných politík?

0888 Počet vytvorených multisektorových partnerstiev Definícia/metóda výpočtu: Počet partnerstiev, ktoré sú tvorené zástupcami minimálne dvoch rôznych sektorov (MNO, štátna správa, samospráva, súkromný podnikateľský sektor). Výklad: spolupráca medzi mimovládnymi neziskovými organizáciami a rôznymi sektormi, napr. spolupráca medzi MNO a samosprávou, štátnou správou, podnikateľským sektorom pri vytváraní spoločných lokálnych partnerstiev s cieľom zvýšiť kvalitu verejných politík vrátane zvyšovania povedomia zamestnancov mimovládnych … Čítať ďalej

Pre prijímateľa – Ako vykazovať služobné cesty v zjednodušenom a všeobecnom pracovnom výkaze v prípade zamestnanca pracujúceho na trvalý pracovný pomer a v prípade dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru?

Vykazovanie služobných ciest v zjednodušenom a všeobecnom pracovnom výkaze pri zamestnancovi, ktorý pracuje na trvalý pracovný pomer, je potrebné uvádzať v zmysle uvedených príkladov: PRÍKLAD č. 1 Štandardný pracovný čas je od 08:00 hod. do 16:30 hod. (obedová prestávka je 0:30 hod.). Pracovná cesta od jej úplného začiatku až po koniec trvala od 06:30 hod. do 18:00 hod. … Čítať ďalej

Pre prijímateľa – Ako evidovať pracovný čas zamestnanca na projekte?

V zmysle §99 Zákonníka práce je zamestnávateľ povinný viesť evidenciu pracovného času, práce nadčas, nočnej práce, aktívnej časti a neaktívnej časti pracovnej pohotovosti zamestnanca tak, aby bol zaznamenaný začiatok a koniec časového úseku, v ktorom zamestnanec vykonával prácu alebo mal nariadenú alebo dohodnutú pracovnú pohotovosť. Počas dočasného pridelenia zamestnávateľ vedie evidenciu podľa prvej vety v mieste … Čítať ďalej

Pre prijímateľa – Ako viesť účtovníctvo na projekte?

V zmysle § 39 zákona o príspevku z EŠIF prijímateľ a partner, ktorí sú účtovnou jednotkou, účtujú o skutočnostiach týkajúcich sa projektu: na analytických účtoch v členení podľa jednotlivých projektov alebo v analytickej evidencii vedenej v technickej forme v členení podľa jednotlivých projektov bez vytvorenia analytických účtov v členení podľa jednotlivých projektov, ak účtujú v sústave podvojného … Čítať ďalej

Pre prijímateľa – Je nejaký limit pre počet hodín odpracovaných zamestnancom na projekte?

Áno. Zamestnanec môže na projekte odpracovať maximálne 12 hodín denne. Tento limit však platí kumulatívne pre všetky pracovné úväzky zamestnanca (ak napr. zamestnanec pracuje v inej organizácii na plný úväzok = 8 hodín denne, na projekte môže odpracovať maximálne 4 hodiny denne). RO pre OP EVS neodporúča používať systémovo maximálny denný limit čistého pracovného času zamestnanca … Čítať ďalej

Pre prijímateľa – Môže štatutár organizácie pracovať na projekte? Čo v prípade, ak nie je zamestnancom organizácie a pracuje ako dobrovoľník?

Áno, štatutár môže pracovať na projekte. Ak však pracoval ako dobrovoľník a chce byť refundovaný, musí sa stať zamestnancom organizácie. Pre štatutára však platí obmedzenie – nemôže na projekte odpracovať viac ako 50 % z fondu pracovného času (riadneho, t.j. jedného plného (100%) úväzku, uvedená podmienka sa aplikuje generálne, t.j. uvedených 50% fondu pri činnosti štatutárneho orgánu … Čítať ďalej

RO pre OP EVS upravil znenie niektorých podmienok poskytnutia príspevku v rámci výziev č. OP EVS DOP-PO1-SC1 1-2017-2 a 5. V ITMS2014+ sú tieto v pôvodnom znení. Je potrebné dokladať požadované dokumenty podľa ITMS2014+?

V súvislosti s vydanými Usmerneniami č. 2 a 3 k Výzve TVORBA LEPŠEJ VEREJNEJ POLITIKY – menej rozvinutý región SR  č. OP EVS DOP-PO1-SC1 1-2017-2 si dovoľuje RO pre OP EVS upozorniť, že v ITMS2014+ sú uvedené podmienky poskytnutia príspevku v zmysle prvého znenia Výzvy z 12. mája 2017. RO pre OP EVS nemenil znenie dotknutých podmienok poskytnutia príspevku z dôvodu … Čítať ďalej

Ako sa správne vykazujú ukazovatele projektu Počet vytvorených multisektorových partnerstiev a Počet novovzniknutých platforiem zameraných na zvyšovanie kvality verejných politík?

P0888 Počet vytvorených multisektorových partnerstiev Definícia/metóda výpočtu: Počet partnerstiev, ktoré sú tvorené zástupcami minimálne dvoch rôznych sektorov (MNO, štátna správa, samospráva, súkromný podnikateľský sektor). Výklad: spolupráca medzi mimovládnymi neziskovými organizáciami a rôznymi sektormi, napr. spolupráca medzi MNO a samosprávou, štátnou správou, podnikateľským sektorom pri vytváraní spoločných lokálnych partnerstiev s cieľom zvýšiť kvalitu verejných politík vrátane zvyšovania povedomia zamestnancov mimovládnych … Čítať ďalej

Aplikujú sa nejaké zjednodušenia preukazovania podmienok poskytnutia príspevku v rámci ŽoNFP v dotknutých výzvach?

RO pre OP EVS aplikuje prostredníctvom Usmernení č. 2 a 3 v rámci II. hodnotiaceho kola výzviev č. OP EVS DOP-PO1-SC1.1-2017-5 „OBČIANSKA INFORMOVANOSŤ A PARTICIPÁCIA – menej rozvinutý región SR“ a č. OP EVS DOP-PO1-SC1.1-2017-2 „TVORBA LEPŠEJ VEREJNEJ POLITIKY – menej rozvinutý región SR“ nasledujúce zjednodušenia: a.)  žiadateľom/partnerom sa nepreukazuje podmienka poskytnutia príspevku č. 2.1.2 a 2.2.2 „Podmienka, že … Čítať ďalej

Je možné rozumieť správne podmienkam poskytnutia príspevku: a) oprávnenými výdavkami sú výhradne personálne náklady podľa uvedených limitov? b) ďalšie oprávnené výdavky súvisiace s projektom sa vypočítavajú ako 40% z oprávnených personálnych výdavkov? c) je možnosť uplatnenia ešte ďalšej skupiny výdavkov (ako v prípade iných výziev, napr. na riadenie projektu)? d) je v rámci výzvy povinnosť udržania vytvoreného pracovného miesta po skončení projektu?

A.)  v súlade s podmienkou poskytnutia príspevku výzvy – 2.4.1 „Podmienka, že výdavky projektu sú oprávnené“ sú oprávnené výdavky: 521 – Mzdové výdavky, pre realizáciu oprávnených aktivít projektu, mzdové výdavky na administráciu a riadenie projektu k oprávneným aktivitám projektu; 903 – Paušálna sadzba na ostatné výdavky projektu. V rámci skupiny výdavkov 521 sa uvádzajú všetky mzdové výdavky na personál … Čítať ďalej

Kto je oprávnený žiadateľ?

Oprávnenými žiadateľmi sú subjekty s organizačno-právnou formou (tento zoznam nie je možné rozšíriť): –          nezisková organizácia poskytujúca všeobecne prospešné služby (zákon č. 213/1997 Z. z. o neziskových organizáciách poskytujúcich všeobecne prospešné služby v znení neskorších predpisov), –          občianske združenie (zákon č. 83/1990 Z. z. o združovaní občanov v znení neskorších predpisov), –          nadácia (zákon č. … Čítať ďalej

Je potrebné rozdeľovať hodnoty merateľných ukazovateľov a rozpočtových položiek v rámci formulára ŽoNFP?

V prípade, ak žiadateľ vypracúva projekt v rámci výzvy zameranej na región SR (menej rozvinutý a rozvinutejší región zároveň), je potrebné pri položke „Výber programovej štruktúry“ vybrať položky pre oba regióny:   314010011, 1.1 Skvalitnené systémy a optimalizované procesy VS, menej rozvinuté regióny 314010012, 1.1 Skvalitnené systémy a optimalizované procesy VS, rozvinutejšie regióny Pri výzvach samostatne orientovaných na rozvinutejší región alebo menej … Čítať ďalej

Vo formulári ŽoNFP v časti 7 „Popis projektu“ (Stručný popis projektu, Popis východiskovej situácie, Spôsob realizácie aktivít projektu, Situácia po realizácii projektu a udržateľnosť projektu, Administratívna a prevádzková kapacita žiadateľa) sa uvádzajú obdobné informácie ako v rámci prílohy č. 2 Príručky pre žiadateľa „Opis projektu“. Je potrebné vyplniť aj prílohu č. 2 Príručky pre žiadateľa „Opis projektu“?

Príloha č. 2 Príručky pre žiadateľa „Opis projektu“ obsahuje komplexnejšie informácie o realizácii projektu vrátane grafických a tabuľkových podkladov (požadujú sa napr. tabuľkové výstupy k štruktúre administratívnych kapacít – personálna matica), ktoré môže byť problematické vložiť do elektronického formulára ŽoNFP (v ITMS2014+). Žiadateľ má možnosť vypracovať časť 7 formulára ŽoNFP a prílohu č. 2 Príručky pre žiadateľa „Opis … Čítať ďalej

Môže byť zameranie projektu v rámci výziev Tvorba lepšej verejnej politiky alebo Občianska informovanosť a participácia na oblasť politík týkajúcich sa súdnictva a prokuratúry?

S ohľadom na vnútornú štruktúru operačného programu Efektívna verejná správa (OP EVS) je potrebné uviesť, že oblasť súdnictva a prokuratúry je intervenčne podporovaná z Prioritnej osi č. 2 „Zefektívnený súdny systém a zvýšená vymáhateľnosť práva“ a vyhlásené výzvy Tvorba lepšej verejnej politiky a Občianska informovanosť a participácia sú podporované v rámci Prioritnej osi č. 1 „Posilnené inštitucionálne kapacity a efektívna VS“, preto projekty … Čítať ďalej

Ako postupovať pri vypracovaní ŽoNFP?

Poskytovateľ odporúča postupovať v súlade s postupmi uvedenými v príslušnej dokumentácii vydanej Centrálnym koordinačným orgánom: http://www.partnerskadohoda.gov.sk/data/files/92_usmernenie-k-postupu-administracie-ziadosti-o-nenavratny-financny-prispevok-cez-itms2014+.zip (časť http://www.partnerskadohoda.gov.sk/302-sk/usmernenia-a-manualy/ ) Zverejnené výzvy majú v rámci oprávnenosti výdavkov a aktivít svoje špecifiká, ktoré nie sú nastavením ITMS2014+ reflektované najmä v nasledujúcich oblastiach: A.)  V časti pre zadanie oprávnených aktivít, kde postup je popísaný v otázke č. 2 tohto FAQ – „Aké je časové hľadisko oprávnenosti … Čítať ďalej

Akým spôsobom má byť vykonaná realizácia projektu, keď je oprávneným územím pre realizáciu projektu celé územie SR (menej rozvinutý a rozvinutejší región zároveň)?

V súvislosti s naplnením podmienky poskytnutia príspevku č. 2.5 Oprávnenosť miesta realizácie projektu a vysvetlením v podmienke č. 2.3.1 Podmienka, že oprávnené aktivity sú v súlade s oprávnenými aktivitami výzvy, kde je uvedené aj, že „Žiadateľ a ak sa na realizácii projektu podieľa aj partner(-i) je povinný striktne definovať oprávnené aktivity projektu definované v tejto … Čítať ďalej

V zmluve o partnerstve sa uvádza: „Článok 8 Oprávnené výdavky a povinné spolufinancovanie: Partner sa zaväzuje spolufinancovať Projekt z vlastných zdrojov v rozsahu podľa písomného Vyzvania a súčasne sa zaväzuje predložiť doklady o spolufinancovaní, ak o ich predloženie Hlavný partner požiada, a to v súlade s predpokladaným rozpočtom Projektu, ktorý tvorí Prílohu č. 3 tejto ZoP.“ Nie je jasné, či je možné sa odvolať na znenie „návrhu“ zmluvy.

V zmysle podmienky poskytnutia príspevku 2.1.11 Podmienka, že žiadateľ má uzavreté zmluvy s partnermi, musí žiadateľ pri (dobrovoľnom) uplatnení partnerstva (ktoré nie je pre projekt povinné), kde partner musí realizovať (samostatne svoju) aktivitu projektu, preukázať pre overenie splnenia tejto podmienky poskytnutia príspevku sa vyžaduje predloženie uzavretej zmluvy o partnerstve k ŽoNFP na základe prílohy č. … Čítať ďalej

Vo výbere hospodárskej činnosti (5.B) sa uvádza hospodárska činnosť subjektu žiadateľa, resp. projektu / operačného programu?

Hospodárska činnosť podľa NACE sa označuje pri registrácii subjektu do ITMS2014+ ako nepovinný údaj vo vzťahu k činnosti subjektu. Pokiaľ ide o výber hospodárskej činnosti v rámci ŽoNFP, odporúča poskytovateľ uvádzať účel vo vzťahu k projektu a operačnému programu Efektívna verejná správa, ktorý je definovaný výhradne na oblasť verejnej správy.