Logo OP-EVS

Projekt

Vybudovanie intervenčnej logiky strategického plánovania v ústredných orgánoch štátnej správy


Naplnenie projektu88%
* priemer merateľných ukazovateľov projektu

Rozpočet
projektu
2 692 075,83
eur
Od začiatku projektu
7 rok.
2 mes.
Do ukončenia projektu
2 rok.
8 mes.

O projekte

ITMS kód projektu: 314011M119

Prijímateľ: Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky


Prioritná os 1:
Posilnené inštitucionálne kapacity a efektívna verejná správa
Špecifický cieľ:

1.1 – Skvalitnené systémy a optimalizované procesy verejnej správy

Trvanie projektu: február 2017 - júl 2021

Kategória projektu: Hospodárenie štátu

Cieľom projektu je vybudovať odborne výborne pripravený tím pracovníkov na metodickú prípravu strategických dokumentov, ktoré rezorty predkladajú vláde SR. Úvodnou úlohou bude zjednotenie úrovne existujúcich prierezových aj odvetvových stratégií. Odborný tím bude garantovať jednotnú metodiku strategických dokumentov, ktoré vypracovávajú a predkladajú vláde jednotlivé ministerstvá, čím sa zlepší ich vecná aj formálna úroveň a lepšia vykonateľnosť aj nadväznosť na finančné zdroje. Zmyslom strategického plánu je definovanie kľúčových národohospodárskych priorít štátu, aj tvorba inštitucionálneho a finančného rámca na ich implementáciu v praxi, vrátane zásobníka projektov. Kľúčovým zámerom tohto projektu je teda vytvorenie odborného tímu, ktorý bude naďalej udržovať a implementovať strategické plánovanie na úrovni ústredných orgánov štátnej správy. Ďalším výstupom bude vytvorenie dlhodobej vízie rozvoja SR, ktorá bude založená na vyhodnotení rozvojových potrieb spoločnosti a sformuluje, na aký dlhodobý cieľ má Slovenská republika ašpirovať. Na základe vízie bude vypracovaná dlhodobá stratégia rozvoja SR, ktorá stanoví konkrétne rozvojové ciele v súlade s víziou. Konkrétne priority rozvoja infraštruktúry na základe týchto smerodajných dokumentov zjednotí Národný infraštruktúrny plán, ktorý prijme NR SR a bude v ňom stanovený aj finančný rámec a zdroje financovania. Tieto dokumenty nebudú len jednorazovým výstupom, ale dlhodobým programom, ktorý bude potrebné periodicky aktualizovať a najmä uvádzať do praxe napĺňaním identifikovaných cieľov. Činnosť ÚPPVII nie je duplicitou aktivít iných úradov (napr. IFP a ÚHP v rámci MF SR alebo ISA v rámci ÚV SR), ale rozvíja samostatnú oblasť strategického plánovania, ktorá bola doposiaľ bez centrálnej koordinácie. Podpredseda vlády SR pre investície a informatizáciu je garantom rozvoja činnosti odbornej skupiny na tvorbu strategických dokumentov na základe návrhu „Cestovnej mapy k Národnému infraštruktúrnemu plánu SR na roky 2018 – 2030“, ktorý bol predložený na rokovanie vlády SR 1. 3. 2017. Aktivita pracovnej skupiny smeruje k ukotveniu tejto činnosti do legislatívnych pravidiel vlády SR, čím sa zabezpečí trvalý status pracovnej skupiny, podobne ako pracuje napríklad legislatívna rada vlády.

 


Odpočet projektu

Merateľné ukazovatele
Počet koncepčných, analytických a metodických materiálov
Východisková hodnota: 0
Cieľová hodnota: 13
Aktuálna hodnota k 31.5.2021: 11
85%
-0%1%2%3%4%5%6%7%8%9%10%11%12%13%14%15%16%17%18%19%20%21%22%23%24%25%26%27%28%29%30%31%32%33%34%35%36%37%38%39%40%41%42%43%44%45%46%47%48%49%50%51%52%53%54%55%56%57%58%59%60%61%62%63%64%65%66%67%68%69%70%71%72%73%74%75%76%77%78%79%80%81%82%83%84%85%86%87%88%89%90%91%92%93%94%95%96%97%98%99%100%
Počet zamestnancov v analytických jednotkách v orgánoch štátnej správy na začiatku podpory
Východisková hodnota: 0
Cieľová hodnota: 14
Aktuálna hodnota k 31.5.2021: 14
100%
-0%1%2%3%4%5%6%7%8%9%10%11%12%13%14%15%16%17%18%19%20%21%22%23%24%25%26%27%28%29%30%31%32%33%34%35%36%37%38%39%40%41%42%43%44%45%46%47%48%49%50%51%52%53%54%55%56%57%58%59%60%61%62%63%64%65%66%67%68%69%70%71%72%73%74%75%76%77%78%79%80%81%82%83%84%85%86%87%88%89%90%91%92%93%94%95%96%97%98%99%100%
Počet zrealizovaných školení, kurzov, seminárov a iných vzdelávacích aktivít
Východisková hodnota: 0
Cieľová hodnota: 5
Aktuálna hodnota k 31.5.2021: 5
100%
-0%1%2%3%4%5%6%7%8%9%10%11%12%13%14%15%16%17%18%19%20%21%22%23%24%25%26%27%28%29%30%31%32%33%34%35%36%37%38%39%40%41%42%43%44%45%46%47%48%49%50%51%52%53%54%55%56%57%58%59%60%61%62%63%64%65%66%67%68%69%70%71%72%73%74%75%76%77%78%79%80%81%82%83%84%85%86%87%88%89%90%91%92%93%94%95%96%97%98%99%100%
Počet zrealizovaných hodnotení, analýz a štúdií
Východisková hodnota: 0
Cieľová hodnota: 1
Aktuálna hodnota k 31.5.2021: 1
100%
-0%1%2%3%4%5%6%7%8%9%10%11%12%13%14%15%16%17%18%19%20%21%22%23%24%25%26%27%28%29%30%31%32%33%34%35%36%37%38%39%40%41%42%43%44%45%46%47%48%49%50%51%52%53%54%55%56%57%58%59%60%61%62%63%64%65%66%67%68%69%70%71%72%73%74%75%76%77%78%79%80%81%82%83%84%85%86%87%88%89%90%91%92%93%94%95%96%97%98%99%100%
Počet zavedených inovovaných procesov
Východisková hodnota: 0
Cieľová hodnota: 3
Aktuálna hodnota k 31.5.2021: 3
100%
-0%1%2%3%4%5%6%7%8%9%10%11%12%13%14%15%16%17%18%19%20%21%22%23%24%25%26%27%28%29%30%31%32%33%34%35%36%37%38%39%40%41%42%43%44%45%46%47%48%49%50%51%52%53%54%55%56%57%58%59%60%61%62%63%64%65%66%67%68%69%70%71%72%73%74%75%76%77%78%79%80%81%82%83%84%85%86%87%88%89%90%91%92%93%94%95%96%97%98%99%100%
Počet subjektov, ktoré implementovali inovované procesy
Východisková hodnota: 0
Cieľová hodnota: 22
Aktuálna hodnota k 31.5.2021: 9
41%
-0%1%2%3%4%5%6%7%8%9%10%11%12%13%14%15%16%17%18%19%20%21%22%23%24%25%26%27%28%29%30%31%32%33%34%35%36%37%38%39%40%41%42%43%44%45%46%47%48%49%50%51%52%53%54%55%56%57%58%59%60%61%62%63%64%65%66%67%68%69%70%71%72%73%74%75%76%77%78%79%80%81%82%83%84%85%86%87%88%89%90%91%92%93%94%95%96%97%98%99%100%